Venteliste og opnotering

Hvordan kan du komme på venteliste i afdeling 32 til vores lejligheder og rækkehuse

Som udgangspunkt kan alle få en almen bolig, men du skal være fyldt 15 år, før du kan blive opnoteret på boligforeningens venteliste, og du kan tidligst søge bolig tre måneder før, du fylder 18 år.

Din opnotering på ventelisten er personlig, og du kan ikke overdrage den til andre.

Hvordan bliver jeg medlem?

Du tilmelder dig ventelisten ved at oprette dig som bruger i vores digitale selvbetjening Boligbasen. Det koster et gebyr at blive opnoteret på ventelisten, og du betaler for din opnotering enten med Dankort eller andet kreditkort.

Det koster et årligt gebyr at stå på ventelisten. Gebyret dækker vores omkostninger ved at ajourføre ventelisten og skal betales, uanset om du er aktivt søgende eller blot ønsker at optjene anciennitet.

Du kan tilmelde dit ajourføringsgebyr til Betalingsservice eller en anden automatisk betalingsaftale ved at kontakte vores Kundecenter. På den måde er du sikker på, at du altid betaler dit ajourføringsgebyr til tiden.

Hvis du ikke er tilmeldt en betalingsaftale, vil du modtaget dit indbetalingskort via mail. Har vi ikke din mail, vil du modtage indbetalingskortet med posten. Hvis du ikke betaler det årlige ajourføringsgebyr til tiden, mister du din plads på ventelisten og din anciennitet.

Hvad koster det?

Når du har lavet en profil på Boligbasen, kan du straks gå i gang med at skrive dig på venteliste til de boligafdelinger, du er interesseret i at flytte ind i.

Boligbasen

I Boligbasen kan du løbende ændre, hvilke boligafdelinger du ønsker bolig i. Her kan du også sikre dig, at vi har de rigtige personlige oplysninger om dig – en vigtig forudsætning for, at vi kan kontakte dig, hvis vi har et boligtilbud til dig.

Det er også i Boligbasen, at du besvarer boligtilbud.

Du er velkommen til at ringe til vores kundecenter og få hjælp med at skrive dig op. Husk dog, at det altid er dit eget ansvar at tjekke Boligbasen og sikre, at du er skrevet korrekt op.

Gå direkte til opskrivning i Boligbasen

Ansøgernummer

Når du melder dig ind i Boligforeningen AAB, får du tildelt et personligt ansøgernummer. Det er vigtigt, at du kender dit ansøgernummer og oplyser det, når du henvender dig til AAB’s administration, så vi kan finde dig i vores system.

Du finder dit ansøgernummer ved at logge ind i Boligbasen.

Sådan søger du aktivt en bolig

Så snart du er oprettet som bruger på Boligbasen, kan du gå i gang med at søge en bolig. Det betyder, at du kan blive skrevet op til en bolig i de afdelinger, hvor du er interesseret i at bo.

Hvis du aktivt vil søge en bolig i en bestemt afdeling AAB, skal du huske at skrive dig op til den pågældende afdeling. Hvis du ikke gør det, modtager du ikke boligtilbud. Det gælder både, hvis du bor i foreningen, og hvis du gerne vil søge en bolig og endnu ikke bor i foreningen.

Det er dit eget ansvar at sikre, at du er skrevet op til de rigtige afdelinger og de rigtige boliger. Du kan se, hvilke boliger, du er skrevet op til på Boligbasen.

Sidebar